onsdag 19 november 2008

DUKTIGA MAMMAN

Som vanligt hinns det ju inte med att skriva i bloggen........ Varje gång jag är på väg att logga in dyker något annat upp eller så har jag fullt upp med att spana in andras innehållsrika bloggsajter. För tillfället läser jag en blogg skapad av en kreativ och pysslig fyrabarnsmamma uppe i Norrland. Man blir verkligen inspirerad, hon hinner med ALLT....och med detta allt menar jag saker som: sy kläder, kuddar och dyl. laga god mat, pyssla i trädgård, ändra om och bona i huset (typ 500kvm), gå på loppisar, ut och springa, rasta hunden, ta hand om barnen, ja listan kan bli mycket längre...... (Ok, barnen är ju heller inte små, så de kan ju sysselsätta sig själva lite mer. )

Försöker ta efter lite smått. Just nu sitter jag med lilla Mira i famnen (som vill äta igeeeen), samtidigt som jag skriver detta inlägg. Känner mig faktiskt ganska duktig...... G jobbar till åttatiden, sen är det hans tur att ta lilltjejen. Själv ska jag sortera kläder i Mios garderob, måste plocka bort en del storlekar, 92-98. Han växer för fullt, har redan 104..... Sedan ska allt skänkas bort. Nu får det va slut på sparandet som bara växer nere i källaren.

1 kommentar:

Persiljas Hus sa...

Så gulligt ilnägg! :D
Hihi!Det VERKAR kanske som att jag hinner allt, men gudarna ska veta hur dammigt det är i hörnen och hur lite rena kläder det är i garderoberna. (Huset är bara 169 kvm och jag joggar faktiskt inte! :D)
När jag ser din sööööta bebis längtar jag rent fysiskt tillbaka till småbarnsåren, men det är lätt att bara minnas det goda. Doften, myset, kärleken, närheten. Sömnbristen, tidsbristen, egnatids bristen osv osv den har jag redan (nästan) glömt. Mina fyra barn föddes under sex år så det var ingen lek. Maken hade nyss startat eget företag (med allt arbete det innebär) vi hade precis flyttat till en ny ort utan vare sig släkt och vänner.Småbarnsåren var egentligen BARA slit och släp. Det försöker jag ta igen nu genom att njuta så mycket jag kan.
Men som sagt, när jag ser din underbara bebis med allt hår, så såg mina ut också, då vill jag kastas tillbaka! Tack för underbar kommentar på min blogg! Kram!